Ana Sayfa Psikoloji SAĞLIKLI YAŞAMDA PSİKOLOJİK DURUMLAR

SAĞLIKLI YAŞAMDA PSİKOLOJİK DURUMLAR

161
0
Woman visiting psychologist office. Patient sitting in armchair and talking to psychiatrist. Vector illustration for therapy session, psychotherapy counseling concept

SAĞLIKLI YAŞAMDA PSİKOLOJİK DURUMLAR

 

Hayatsal fonksiyonlarımızı devam ettirmek ve yaşam kalitemizi yükseltmek sağlığımıza iyi bakmaktan geçmektedir. Sağlıktan daha kıymetli bir varlık bulunmamaktadır. Sağlık sorunlarımızın nedenlerini sadece genetik faktörlere bağlamamız doğru olmamaktadır. Psikolojik durumumuzda sağlık durumumuzu etkileyebilir. Yoğun iş stresimiz, büyüdüğümüz çevredeki baskılar ve yaşadığımız çevredeki kötü örnekler sağlığımızı kötü yönde etkileyebilir. Hatta strese bağlı olarak vücudumuzda deri hastalıkları ve kalp hastalıkları meydana gelebilir. Sizlere hazırlamış olduğumuz bu yazı içerisinde psikolojik durumumuzun sağlık üzerinde etkisi hakkında bilgiler vereceğiz.

 

Bazı insanlar duygusal açıdan kendilerini güçlü hissedebilirler. Duygusal yaralarının kendilerinin sarabileceğini düşünürler ve hep içlerine atarlar. İçsel olarak çözümlendiğini düşündüğünüz olaylar bir süre sonra hastalık belirtisi olarak kendini gösterir. Konuşmaktan, dertleşmekten ve doğru insanlarla güzel anılar paylaşmaktan çekinmeyiniz. Hatta psikolog ile iletişim halinde olmaktan kaçınmayınız. Psikolojik yaralarımız fiziksel yaralarımız gibi sarılabilir. Uzman tedavisi alarak psikolojik yaralarınızı tedavi edersiniz.

 

Hayatınızın belirli zamanlarında kayıp ve sarsıntı yaşayabilirsiniz. Bazı olayları kabullenmekte güçlük çekebiliriz. Depresyon, bipolar bozukluk ve tükenmişlik sendromu yaşayabilirsiniz. Başınızdan geçen her olaydan ders çıkarmanız gerekir. Ayrıca bu sarsıntılar her zaman sağlık bozukluğu ile sonuçlanmayabilir. Geçmişte var olmayan yeni idealler doğurabilir. Bu seçim sizin olaylara bakış açınız ile alakalıdır.

 

Kalp hastalıkları, kanserler ve tedavisi olmayan hastalıkları vücudumuz yenebilecek güce sahiptir. Çoğu hastalıklar moralle iyileşebiliyor. Beyninizde kötü düşüncelere yer vermeyebilirsiniz. Çevrenizdeki olumsuz insan düşüncelerini çıkarabilirsiniz. Kendi düşüncelerinize değer verebilirsiniz. Böylelikle ruhsal sağlığınızı koruyabilirsiniz.

 

Bazı psikolojik sorunlar fiziksel aktivite eksikliklerine bağlıdır. Psikolojimizi düzeltmek için günde en az yarım saat egzersiz yapmayı ihmal etmeyiniz. Egzersiz yaparak stresimizden ve kötü düşüncelerinizden bir an olsun uzak kalabilirsiniz. Egzersiz yapmaya başladığınız ilk haftadan hayatınızda birçok şeyin değiştirdiğini göreceksiniz.

 

Gün içerisinde çok fazla ders çalışıyorsanız mutlaka mola verin. Başarısızlıklarınızdan ders çıkarın. Böyle zamanlarda motivasyonlarınızı kaybedebilirsiniz. Sizi mutlu edecek işlerle uğraşınız. Yoğun iş temponuzdan uzaklaşmak için tatil aralarınızı sakın atlamayın. İş stresinden biraz uzak kalarak sağlığınızda tahribat oluşmasını engellersiniz. Görülen istatistiklere göre tatil yapanların, aralıksız çalışanlara oranla iş verimi oldukça yüksek.

 

Önceki İçerikUykunun Sağlık Üzerinde Etkisi
Sonraki İçerikZiraat Bankası Müşteri Hizmetleriyle Live Chat Sayesinde Aramak Yerine Mesajlaşın

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz